ALLMÄNNA VILLKOR

Du som konsument sluter ett köpeavtal med:
CapoCoro (enskild firma)

Statargatan 1, 735 31 Surahammar

E-post: info@capocoro.se
Telefonnummer: 070-752 29 79

F-skatt


Reservation och bokning
Reservation och bokning görs via BokaMera och genom att reservera en plats på någon av våra hojträffar godkänner du också dessa villkor. Observera att du endast kan boka en (1) plats och den platsen ska vara avsedd dig själv. Vill du boka för någon annan behöver du kontakta oss så att vi kan säkerställa att den som ska delta är väl införstådd i våra villkor. Vid mottagen reservation skickas automatiskt en reservationsbekräftelse till den e-postadress som du angivit i samband med din beställning/bokning. Har du ej fått någon bekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss. 


För att du ska vara garanterad plats behöver du betala deltagaravgiften inom trettio (30) dagar från beställning. Om Hojträffen infaller tidigare än trettio dagar från beställning ska full avgift erläggas inom tre (3) dagar. Först efter att full betalning erlagts är platsen bokad och du kommer att få en bokningsbekräftelse via e-post inom några dagar. Observera att alla inbetalningar hanteras manuellt, varför det kan ta några dagar innan du får bekräftelsen. Kontakta oss om du inte fått bekräftelse inom tre (3) arbetsdagar. Om betalning inte sker inom anvisad tid kan din reserverade plats komma att avbokas. Påminnelse sker endast via e-post, se till att du angivit rätt e-postadress.


Ångerrätt, avbokning och reklamation

Det råder i allmänhet ingen ångerrätt på biljetter till sportevenemang, konserter och andra evenemang, alltså gäller inte 14 dagars ångerrätt som regleras i lagen om distansavtal, enligt Konsumentverket. Vi vet dock att det inte alltid blir som man tänkt sig och förstår att man ibland måste ändra sina planer. Om du inte betalat än kan du avboka direkt, på BokaMera. Om du har betalat gäller följande:

  • Avbokning fram till tre (3) månader innan Hojträffen: Hela beloppet återbetalas, utom en bokningsavgift motsvarande 10% av beloppet.
  • Avbokning fram till två (2) månader innan Hojträffen: 50% av beloppet återbetalas
  • Avbokning fram till en (1) månad innan Hojträffen: 20% av beloppet återbetalas

  • Avbokning senare än 30 dagar innan Hojträffen återbetalas ej, annat än mot uppvisande av giltigt läkarintyg
  • Avbokning på grund av sjukdom/skada återbetalas i sin helhet, mot uppvisande av läkarintyg

Du får inte sälja din plats till någon utan att först informera oss, så att vi kan säkerställa att den som ska delta är väl införstådd i våra villkor. Vanligast är att vi hanterar bytet, den som ska ersätta dig betalar in avgiften och du får dina pengar tillbaka av oss. 


I övrigt gäller:

  • Om vi beslutar att ställa in Hojträffen av annan orsak än vad som angivits nedan (Force majeure) kommer du att få hela det inbetalade beloppet åter. 
  • Om körtiden vid evenemanget reduceras, till exempel på grund av incident, minskad friktion på banan eller dåligt väder kommer ingen återbetalning av erlagd deltagaravgift ske då detta är faktorer vi inte kan styra över.
  • Om du hindras från att köra för att du eller din motorcykel uppvisar brister som innebär risker för dig själv eller andra kommer du inte att få deltagaravgiften åter. Inte heller om din motorcykel låter mer än vad som aviserats tillåtet. Det är din skyldighet att säkerställa att din motorcykel är i gott skick och med adekvat ljuddämpning. 


Pris och kvitto
Samtliga priser i BokaMera anges i svenska kronor och inkluderar moms. Vi erbjuder ofta ett boka tidigt-pris ("early bird") som är lägre om man betalar innan ett visst datum. Detta pris gäller endast fram till aviserat datum, oavsett när du reserverat din plats. Det är alltså när du betalar som avgör om du ska betala det lägre priset eller ej, inte när du bokat.

Om du behöver ett specificerat kvitto för att till exempel använda för friskvårdsbidrag, meddela oss så ordnar vi det. 


Betalningsalternativ
Betalning sker endast med Swish till nummer 123 312 4963, CapoCoro. Var noga med att ange ditt bokningsnummer som meddelande. Om du glömmer det, eller skriver något annat meddelande kan vi missa din betalning.
Om du inte har tillgång till Swish, kontakta oss så löser vi så att du kan betala direkt via bankgiro. Vi erbjuder ingen kredit eller avbetalning, du kan inte få faktura. 


Sekretess
CapoCoro i samarbete med BokaMera tar ansvar för dina personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera bokningar och för kommunikation. Inga obehöriga har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till info@capocoro.se


Enligt personuppgiftsförordningen GDPR meddelar CapoCoro härmed att de uppgifter sparas om dig som kund är; för- och efternamn, telefon, e-postadress.
Uppgifterna kommer att sparas upp till 7 år enligt Bokföringslagen eller till dess annan lag föreskriver.

CapoCoro tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.


Force majeure
Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas. I nämnda fall sker ej återbetalning av erlagd avgift.


Övrigt
Vid eventuell tvist kommer CapoCoro att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.


Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:

Cecilia von Hausswolff 

cecilia@capocoro.se

070-752 29 79